OTOPARK PROJELENDİRME

Traffix Otopark Sistemleri olarak Otopark Projelendirme Hizmetlerimiz diğer uygulamalarımız ile birlikte eş zamanlı olarak kurgulanmaktadır. Profesyonel bakış açısıyla uyguladığımız Otopark Projelendirme Hizmtleri çalışmalarımız şunlardır ;

Otopark Yeterlilik Analizi

Otopark işletmesinin yeterliliği otoparka giren bir aracın park yeri bulmasının mümkün olup olmayacağının olasılığını hesaplayarak ölçülebilir. Otopark işletmesi tespit edilen doğrultuda kapasite artışını uygularsa (boşluk yaratarak ya da ek sistem kurarak) bu sorun yüksek olasılıkla çözüleceği garanti edilir.

Bir aracın park yeri bulamama olasılığı aşağıdaki gibi mevcut park yeri sayısı ve trafik yükü karşılaştırılarak hesaplanabilir.

Otopark yeterliliği öncelikle, trafik yükü kullanılarak tahmin edilmektedir:

A = Q * T

A = Trafik yükü,
Q = Gelen araç akış hızı
T = Ortalama park süresini


Daha sonra, aşağıdaki formül kullanılarak otopark yeri bulamama olasılığını hesaplanır.

P = (A M / M!) / (1 ​​+ A + A 2/2 +… + A M / M!)

Otopark alanında;
P  = Park yeri bulamama olasılığı
A = Trafik yükü
M = Park yeri sayısı

Otopark yeri sıkıntısı olasılığı yüksek ise, otopark tesisi daha fazla park yerini eklemeyi düşünebilirsiniz

Otopark Dizayn

 Otopark dizaynı için araç park yerlerinin uygulama alanına uygun açıda ve mesafede yerleştirilip, yerleştirilmediği proje üzerinde test edilmesi gerekir.

Otopark projesi tasarlanırken neler önemlidir? Biz otopark projesi tasarlarken hangi kriterleri önemsiyoruz? Otopark  projesi  karmaşık hesaplama gerektiren, sürücü ve araçların mekansal  ihtiyaçlarını karşılamak için kurulur.

Otopark projesinde boyut, yükseklik ve yeni otomobilin yanı sıra eski otomobil büyüklüğüne ve istatistiksel olarak gelecekteki eğilimlerine göre park geometrisi dikkate alınmalıdır.

Rampa tasarımı konfigürasyonları amaçlanan kullanıma uyumlu olmasını sağlamak otopark projesinin temel amacıdır.

Giriş çıkışları planlamasında ve rampa tasarımları üzerinde karar verirken otoparkın yapısı  ve trafik akışın dikkate alınmalıdır.

Park etme ve otoparktan çıkış süresinin yanı sıra giriş ve çıkış yapan araç sayısı tesisin düzgün işleyişi için çok önemlidir.

Otoparkta kullanılan ekipmanın tipi ve standardı ayrıca ofis gerekliliği de tesis kapasitesine göre belirlenir.

Araçlar için boşluk sayısı belirlenirken yerel kanunlar içinde çalışması gerekir.

Karma kullanılan otopark projelerinde farklı kullanıcıların gün boyunca sinema tiyatro gibi gece kullanımında ise konut kullanımına açılması gece otoparkın boş kalma riskini ortadan kaldırarak tesis sahibi ve toplumun yararına bir çalışma yapılmış olur. Bu hususlar tasarım sürecinde dikkate alınmalıdır.

Bir otoparkı işletmek kadar bakımını yapmakta çok önemlidir. Gelir kontrol sistemleri ile otoparkın düzgün işleyişi ile ilgili diğer hususlar tasarım sürecinde dikkate alınmalıdır.

Otoparkın ödeme bölümü ve diğer bölümlerdeki izleme ekipmanları ayrıca personel için uygun çalışma alanı, sağlanmalıdır.

Depolama ve bakım onarım sorunları için bir alan ya da oda sağlanmalıdır. Bu alan soğutma / ısıtmalısı olacak şekilde ayrıca bir lavabo içermelidir.

Havalandırma kapalı otopark tesisi tasarımının içinde olan bir konudur. Yeni teknolojiler sayesinde tasarıma ve endişe duyulan havalandırma alanların etkin izlenmesi sağlanmaktadır.

Açık otoparklarda doğal havalandırma her zaman bu sorunu çözmektedir ancak kapalı otoparklarda ayrıntılı çalışma etkinliğini sağlamak için bazı bölgelerde ve otopark tesisi tasarımı tiplerine uygunluğu gerekli olan iyi bir yöntemdir.

Otopark aydınlatması  ve araç yerleştirme tipi projenin önemli bir yönüdür. Otopark kullanıcıları için yeterli ışık sağlamak rahat park alanı ve yol genişliği proje safhasında dikkate alınmalıdır.

Traffix Otopark Sistemleri olarak geliştirilen otopark projeleri, bu ve benzeri kriterlere göre tasarlanmakta ve uygulanmaktadır.